Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego

Telefon: 23 661 92 17

mail : spkamienica@wp.pl

Wycieczka szkolna - Zakopane

W dniach 11 - 14 czerwca b.r. uczniowie klas IV-VIII uczestniczyli w wycieczce do Zakopanego zorganizowanej przez p. Ewę Mazanek na trasie : Kamienica - Wieliczka - Biały Dunajec - Zakopane - Kraków - Kamienica. Wycieczka obfitowała w wiele atrakcji turystycznych.

Dzień pierwszy:

W Ojcowskim Parku Narodowym obejrzeliśmy "Maczugę Herkulesa" i zamek w Pieskowej Skale.
Następnie zwiedziliśmy Kopalnię Soli w Wieliczce - jeden z najcenniejszych zabytków kultury materialnej i duchowej na ziemiach polskich, rocznie odwiedzany przez ponad milion turystów z całego świata. To także zabytek klasy światowej, wpisany jako jeden z pierwszych dwunastu obiektów na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Przyrodniczego UNESCO.

Dzień drugi:

Wjazd kolejką linową na Kasprowy Wierch, gdzie nasi uczniowie podczas panujących upałów urządzili zabawę w śnieżki. Zejście piesze Doliną Suchej Wody. Spacer po Krupówkach ( najdłuższej i najatrakcyjniejszej ulicy Zakopanego).

Dzień trzeci:

Wejście do Jaskini Mroźnej i przejście Doliną Kościeliską (jedną z dwóch najpiękniejszych dolin tatrzańskich). Kolejnym punktem wycieczki było Sanktuarium na Krzeptówkach ( wotum dziękczynne za uratowanie życia papieżowi Janowi Pawłowi II). Zwiedzenie Muzeum Tatrzańskiego ( eksponaty skalne, zwierzęce i roślinne). Wjazd kolejką linową na Gubałówkę, gdzie uczniowie mogli podziwiać panoramę Tatr oraz zjeżdżać po stokach na zjeżdżalni grawitacyjnej, która okazała się jedną z największych atrakcji. Większość dzieci skorzystała z atrakcji kilka razy. Ostatnim punktem dnia była kąpiel i puszczanie "kaczek" w Dunajcu.

Dzień czwarty:

Kraków. Zwiedzanie zaczęliśmy od Smoka ziejącego ogniem. Następnie przeszliśmy na Wzgórze Wawelskie, weszliśmy na dziedziniec zamkowy i obejrzeliśmy Katedrę Zygmuntowską. Ze Wzgórza Wawelskiego dzieci mogły zobaczyć kopiec Tadeusza Kościuszki. Po czym Drogą Królewską przeszliśmy na rynek Starego Miasta, tam zobaczyliśmy Sukiennice, kościół św. Wojciecha, wieżę ratuszową i wysłuchaliśmy hejnału z Wieży Kościoła Mariackiego. Na koniec ujrzeliśmy Bramę Floriańską - najstarszy zabytek grodu Kraka oraz Barbakan.